Min lördag

Känns som man har varit igång i full hastighet nästan hela dagen idag. På morgonen efter frukost tog jag med mig Akilles och promenerade bort till till Ola och Carro. Skulle hämta Shiva. Varför är en annan historia, som kommer senare.
Efter lunch tog jag dom sovande tjejerna i vagnen och fick även sällskap av en grabb bort till Carro och Ola. T och den andra grabben kom strax efter oss.
Dags att göra rent hos marsvinen igen. Tyckte jag gjorde det nyss. Men det var i söndags förra veckan. Medan jag gjorde rent, kelade grabbarna med marsvinen. Dom blev riktiga hajjare på att på upp dom i famnen. Fick även hjälp med rengörning av några burar. Riktigt duktigt gjort.
Sen var det till att traska hem igen. När vi kom tillbaka var det glasstajm. Båda tjejerna satt och smaskade piggelin. Kladdigt men gott!

Tjejerna satt sen en sväng i sandlådan och lekte med grabbarna och pappan. Gunga hanns också med.

Glömde en sak. Innan lunchen skulle T klippa gräset. Satt vid datorn en sväng. Hör plötsligt ett panikskrik ute från altanen. Det var från Linnea. Trodde att hon hade skadat sig. Nej, det hade hon inte. Saken var den att hon såg hennes pappa åka gräsklippare. Det är hennes nya last. Åka åkgräsklippare. Ebba är lite mer avvaktande. Hon diggar inte det helt. Men hon kanske upptäcker att det inte är så farligt om hon också får åka några gånger. Men tror vi kommer att få ett helvete med Linnea i sommar. Det kanske inte alltid passar att hon kan åka med sin pappa.

Vi gick lagom in till tjejerna skulle äta middag. Dom fick äta före oss eftersom vi skulle äta pizza senare på kvällen. 
Läggningen gick hyffsat. Vällingen i sängen samtidigt som jag läste en saga. Sagan är nog rätt viktig för tjejerna nu. Dom ber om den. Men det är svårt att läsa när både Ebba och Linnea pratar samtidigt. Men dom brukar tystna efter några sidor. Efter att T varit inne hos dom ett par ggr efter jag sagt god natt, somnade dom. Redan vid halv åtta. Det är tidigare än vanligt. Nio brukar det vara annars. Hua!

Sen blev det hämtmat för oss andra. Till Schlagerfestivalen serverades det chips av olika dess slag och cola.
Jag blev ensam kvar vid omröstningen. T somnade i soffan när låtarna spelades.
Kul att Norge vann. Och väligt tråkigt att Marlena kom så långt ner i listan. Då blir det kval nästa år igen då. Tycker att Marlena gjorde ett bra framträdande och det är en kanonlåt. Synd att inte resten av europa tyckte det.

Kommentarer
Postat av: Flingungen

Är väl ett känt faktum att Europa inte gillar våra låtar. Förstår inte hur Norge kunde vinna, men sånt är livet. Och är väl kul för dem!



Tycker också Malena var kanon! Att sedan korreografin var helt åt h-e är ju en annan sak... Var ju dessutom fler låtar som drabbades, så...

2009-05-18 @ 19:41:13
Postat av: Anna

Numera kvalar väl alla utom Tyskland, Frankrike, Storbrittanien, Spanien och förra årets vinnare?

2009-05-21 @ 21:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0