Röntgen

Efter att vi vaknat och försökt pilla i Linnea lite frukost som bestod av yoghurt och macka och även lite banan. Åkte vi mot Eksjö akutmottagning. Medan jag och Linnea låg kvar i sängen, kom svärmor och Otto. Vi hade bett dom att passa Ebba medan vi åkte in med Linnea.
Annars brukar vi åka till Jönköpings akut. Men eftersom vi har så kass erfarenhet av både röntgenavdelningen och akuten drar man sig för att åka dit. Så nu tänkte vi ge Eksjö en chans att visa vad dom är kompetenta till. Har aldrig varit där förut. Då det kunde ju knappast bli värre än vi upplevt innan.

När vi kom dit var det väldigt lugnt på akuten. Tomt på den lilla parkeringen som rymde ca 10 bilar.
Allt gick väldigt smidigt i Eksjö. Vi kom dit. Fick sitta i ett rum ett tag. Linnea fick ett lugnande/muskelavslappnande medel. Just för att röntgen sen skulle gå smidigt och att hon inte skulle rycka så mycket.
Efter en stund när medicinen hade börjat verka, fick vi gå till röngen.

Så underbar personal. Pratade först och främst till Linnea. Hon fick ligga på britsen under kameran. Dom drog inget i hennes ben. Bara lät henne vara. Ted höll i det "friska" benet när två av tre bilder skulle tas. Men det var allt. Jag stod på ena sidan och höll henne i handen.
Skillnaden på Eksjö och Jönköping var att dom ändrade kameran helt efter vad det var för bilder som skulle tas. Dom flyttade ingenting på Linnea. Inte alls som i Jönköping där dom började med att lyfta Ebba i det benet som hade gått av igen. Klart det var en pärs att genom gå röntgen. Mest för Linnea, men även för mig som har varit med om några dåliga omgångar röntgen innan.
Men Eksjö och personalen där fick MVG av hela familjen. Vi sa även till dom där att Jönköping borde åka till Eksjö för att lära sig hur man ska göra och även hantera barnen. För det kunde dom verkligen där. All credit till dom.

Sen fick vi sitta rätt länge i ett rum i väntan på bilderna som sen skulle länkas upp till ALB. För att läkaren här skulle titta på dom och sen bedömma om det skulle opereras nu eller kanske inte alls. Det var en lång väntan. Vi väntade bara 2 timmar. Men det kändes som en hel evighet. Men har suttit i Jönköping och väntat från 9.30 till 16 en gång. Med undantag från en lätt läkarundersökning och röntgen. Så klart mycket kortare tid i Eksjö denna gången.

Svaren kom och det visade sig att vänster lårben var av. Jag trodde det var högt upp på benet. Men det var mer i mitten på lårbenet. Då kanske det inte gjorde något att vadden jag la om hamnade lite för långt ner.
Operation skulle bli av dagen efter (idag fredag). Inte alls vad jag hade ställt in mig på. Trodde tidigast efter helgen eftersom det var ont om operationstider just nu.
Denna helgen som vi skulle fira Carro. Mamma skulle komma och bo hos oss och min andra syster M med familj skulle komma på lördagen. Jag hade även lovat att jag skulle baka tårtor till kalaset. En till Neo och en till Carro. Men det får bli till en annan dag. Tårta kan man äta när som helst.

Så det var bara att bege sig hem och börja packa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0