Min helg - blivit moster


Vaknade i lördags av att Carro hade skickat ett meddelande att hon trodde att förlossningen var på g. Det blev några sms skickade. Vid sju åkte hon in på förlossningen. Sen blev det en lång väntan och lite oro innan man fick höra av dom. Vi misstänkte att bebisen hade bajsat i fostervattnet, så då blev man nervös för det och hur den skulle må.
Vid kl 13 fick sambon ett mms från bror Ola att det hade blivit en pojke. Jag och Carro har hela tiden trott att det varit en tjej. Så tji fick vi. Men han är otroligt söt och framförallt frisk. könet har egentligen inte stor betydels. Man får ta det man får.
Neo föddes 11.28 den 16:e maj. Stora killen vägde hela 4185g och var 53 lång. Lite skillnad mot mina små pluttingar när dom föddes.

På söndagen gick jag och tjejerna bort till Carro och Olas hus. Hade med mig Shiva. Eftersom dom nyblivna föräldrarna skulle åka hem redan dagen efter förlossningen fick dom även tillbaka sin hund. Sen hjälpe jag till lite och städa. Svärmor och O var redan där och hade städat mer än halva huset. Så hjälpte til och plocka undan lite saker och torkade av bord och tog hand om disken. Det gick lite lättare att hjälpa till när tjejerna sov middag.
När sen familjen kom hem från BB var huset helt städat och maten stod på bordet.
Jag fick äran att hålla i honom och även byta en bajsblöja. Det var lite bökigare än jag hade väntat mig. Är inte så van vid att bajs samlas under pungen. Sen när ungen inte vill ligga still heller och helst skulle vilja ligga på sidan, blev allt mycket krångligare. Men det gick efter lite bök. Jag har nog haft det rätt bra med barn som har varit stilla mycket. Särskillt vid blöjbyte och påklädning. Det lär säkert bli fler gånger, så man lär säkert vänja sig vid ett livligt barn med.

Det var min helg det. Fullt ös nästan hela tiden. Kul har det varit. Dels för att jag blivit moster igen och dels för att man haft att göra och varit social hela dagarna.
Nu ska jag gå ut och så lite morötter, rädisor, sallad och persilja. Sambon tjatar så på mig. För jag får det aldrig gjort.

Kommentarer
Postat av: Flingungen

Tänk om man ändå dels haft gröna fingrar, dels någonstans att kunna odla sina egna grönsaker. Får väl nalla lite frukt och dylikt av syskon som har den tillgången... :-)

2009-05-19 @ 12:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0